fredag, juli 16, 2010

Bestemor tøfler

Ute viser gradestokken godt over 20 grader,men jeg bruker tøfler da også.
Jeg Har lagt merke til at et par av mine tøfler beggynte å slites veldig så da
fikk jeg begynt på et nytt par med tøfler.
Disse tøflene er heklet,jeg kunne kanskje lest oppskriften litt bedre .
For jeg endte opp med å hekle 4 extra lapper.
De extra lappene fungerer nå som bordbrikker.



mønster:ravelry
Garn:Fritidsgarn
Pinne:5mm

Siden jeg er storforbruker av tøfler ,syns jeg det var på tide å google ordet;

Tøffel er en lett, løstsittende sko som brukes innendørs i uformelle sammenhenger, særlig hjemme. Tøfler skal først og fremst holde føttene varme.
I Norge bruker voksne personer tøfler særlig når de er hjemme, mens barn også kan bruke dem som innesko på skoler, både for å unngå slitasje på sokkene og for å unngå unødvendig gulvvask etter bruk av skitne utesko inne. Det er ellers vanlig å bruke tjukke ullsokker istedenfor tøfler for å holde føttene varme. Enkelte bruker også lette, nedgåtte utesko som tøfler. Atter andre bruker skaller av reinsdyrskinn. Tøfler blir også mye brukt sammen med morgenkåpe og om kvelden.

teksten er lån her



Blogglisten

1 kommentar:

Fru Keilegavlen sa...

Flotte tøflar!! Eg har ei kiste i gangen her hos oss med mange heimestrikka, tova tøflar. Deilig å ha i eit golvkaldt hus.