tirsdag, oktober 30, 2012

Det føles meningsløst å kjempe mot den norske mafia`n



I nesten 10 år har jeg kjempet i Nav systemet og i enda lengre tid i helsesystemet.
Jeg har blitt bedt om å trekke tilbake søknader med trussel om å miste stønader.
Blitt presset til behandlinger hos leger/psykiatere som senere har mistet lisens.
Man lærer fort at hvis Nav ikke har foreslått legen/behandleren er det heller ikke noe vits å benytte seg av han/hun.
Har opplevd at legeuttalelser har blitt forkastet hos Nav fordi de ikke kjente til legen og ikke likte hva som stod.
Og da spiller det ingen rolle hvor mye krefter og energi du bruker på dette.
Ikke minst hvor mye tid du må være borte fra familie
Leger som ikke tør å skrive hva de mener i fare for Nav .
Utallige økonomiske feil hos Nav uten at det får konsekvenser for andre enn brukere som allerede er sårbare nok.
Er du heldig og etter mye mas kan du få enn liten unnskyldning når Nav begår feil men du må aldri tro at disse feilene blir rettet opp i.
Og nå etter at jeg har fått innvilget uførestønad må jeg kjempe videre mot Nav fordi de nekter å se på alle opplysningene de har fått sånn at jeg endelig kan få ung ufør som jeg har rett og krav på.
Atter en gang trekker de ut de setningene de ønsker for Nav har tydeligvis rett til det.
Det de fleste lærer innen kort tid er at Nav ikke følger de reglene som de selv har skrevet .


Spørsmålet er nå om den legen som har gitt meg diagnose er en lege som er godkjent av Nav?

Blogglisten

1 kommentar:

nikoline sa...

Di er ikke bare enkle i NAV- systemet. Synes det ble verre etter alle disse sammenslåingene. Har jo en voksen sønn som er multihandikappet sønn så vet hva det er å vandre i dette systemet. Stå på di må gi seg. Klart du har krav på ung ufør....tror di du kan leve på minstetrygd hele livet.....pensjonspoengene skal du ha. Lykke til. Håper vi møtes på Strikketreffet i åpril.